|
|
|||
|
326 REGISTRES
Le . . . t1' jour dc May mil cinq cens soixante unze. Messieurs les Prevost des Marchans ct Eschevins de la Ville dc Paris, et Commissaires depputtez pour la cottizalion des trois cens mil livres accordez au Roy, ayans receu ies lettres cy dessul transcriptes, et pour aller en court rendre raison à Sa Majesté de tout ce qui s'est faict et passé au faict desd, cotti-zations et pour aultres affaires de ladicte Ville, auroyent commis et depputté me Simon Bouquet, l'un desd, s™ Eschevins. Ce que led. sr Bouquet auroit faict.
Auquel Bouquet, oy de Sad. Majesté, elle auroit faict responce telle que contenue est ès lectres cy après transcriptes :
De par le Roy. "Très chers ct bien amez, nous avons receu voz lectres du vingt deuxiesme de ce present mois, qui nous ont esté présentées par ce porteur, par lesquelles et ce qu'il nous a dict verballement, nous avons entendu la bonne affection que vous avez de nous secourir de troys cens mil livres, que vous deb-vez porter pour vostre, part de la subvention generalle que nous demandons en ceste presente année.
|
DU BUREAU [i57i]
Mais d'aultant que nous avons besoing de veoir ceste bonne volunté effectuée, nous vous prions et neantmoings mandons que, comme nous vous avons nagueres et journellement escript, vous ayez à faire inconlinant et promptement lever et cuiilir ladicte somme de trois cens mil livres entiere et sans diminution d'icelle, suyvant les taxes et coltisationspar-licullieres qui en doibvent avoir esté faictes jusques ii icelle somme, de maniere que sans retardement elle soit preste, le premier jour du prochain moys de Juing, auquel nous louchons, ayans esgard à ce que> vous mesmes confessez estre assez advertiz de la necessité de noz affaires, et que, s'il y avoit de la longueur et dilation en cela, vous reculleriez grandement le bien d'icelles, comme vous pourra dire plus amplement cedict porteur. Sur lequel nous remec-tans, nous ne vous en ferons plus expresse recommandation.
"Donné à Gaillon (2\ le xxiiu°jour de May mil cinq cens soixante unze, n
Signé: " CHARLES ». Et au dessoubz : "Pinart-.
Et au doz : k A noz très chers et bien aînez les Prevost des Marchans et Eschevins de nostre bonne Ville de Paris, n
|
||
|
|
|||
|
CCCCXX [CVII]. — [Lettres du duc d'Anjou.] — III° mil livres.
24 mai i57i. (A, fol. 169 -°. --> fo1- 8a v°-)
|
|||
|
|
|||
|
"Messieurs, le Roy monseigneur et frere a entendu par ce porteur, l'un des Eschevins de vostre Ville, de quelle bonne affection vous proceddez à la levée des trois cens mil livres que vous debvez fournir dedans le premier jour du prochain moys de Juing, pour vostre part de la subvention en la presente année; et encores qu'il n'ayt jamais doubte de voz bonnes'voluntez, si luy en sera ce beaucoup de tesmoignage, davantage s'il n'y a faulte ou retardement au payement de lad. somme entiere, audict
|
jour; dont je vous prie bien fort, comme du service le plus à propoz que vous luy puissiez faire en ceste grande necessité de ses affaires. Priant Dieu, messieurs, qu'il vous ayt en sa saincte et digne garde.
"Escript à Gaillon, le vingt quatreiesme jour de may mil cinq cens soixante unze, -n
Signé et soubzcript : "Vostre bon amy,
« HENRY v.
Et au doz : "A Messieurs les Prevost des Marchans el Eschevins de la Ville de Paris v.
|
||
|
|
|||
|
CCCCXXI [CVIII]. —Lettre de Monseigneur le duc de Montmorency.
IIIe mil livres.
24 mai 1571. (A, fol. 1C9 v°; B, fol. 82 v°.)
|
|||
|
|
|||
|
"Messieurs, j'ay receu la lettre que m'avez escripte du vingtdeuxiesme du present, et faict entendre au Roy les deux pointz contenuz en icelle. Quant au
|
premier, faisant mention du mal contantement que vous avez cogneu, par aucunes lectres que Sa Majesté vous a escriptes, qu'elle a conceu à cause du retar-
|
||
|
|
|||
|
-1' Blanc dans les deux Registres.
(2) Chef-lieu de canton de l'arrondissement de Louviers (Eure).
|
|||
|
|
|||